חוקר הזיהום בחיפה מכחיש את הסכנה, ליצמן דורש בדיקה

    "לא מצאנו שבחיפה יש עודף תחלואה חוץ מבסרטן שהיה עודף קל. באזור מפרץ חיפה ראינו שישנם מספר מוקדי תחלואה עם ריכוז חולי סרטן גבוה מהממוצע"
    ארי וידר No Comments on חוקר הזיהום בחיפה מכחיש את הסכנה, ליצמן דורש בדיקה

    בדיון שנערך היום בכנסת, הכחיש הפרופסור שאחראי למחקר את הנתונים שפורסמו בתקשורת • "לא מצאנו שבחיפה יש עודף תחלואה" • ליצמן: "כל אחד מגלגל את האחריות, אני לא מפחד, יש לי חסינות"

    צילום: Chen Leopold/Flash 90
    "לא מצאנו שבחיפה יש עודף תחלואה חוץ מבסרטן שהיה עודף קל. באזור מפרץ חיפה ראינו שישנם מספר מוקדי תחלואה עם ריכוז חולי סרטן גבוה מהממוצע"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "יש לבדוק מי הדליף את המחקר על חיפה" כך אמר היום שר הבריאות יעקב ליצמן בדיון ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת שקיימה היום דיון בממצאי המחקר האפידמיולוגי בעניין זיהום האוויר במפרץ חיפה.

    ראש צוות המחקר, פרופסור בוריס פורטנוב מאוניברסיטת חיפה, הסביר על הממצאים הראשונים של המחקר בתום שנה: "התחלנו את המחקר בחודש מרץ בשנת 2015 והוא אמור להימשך חמש שנים". לאחר שהתבקש למסור נתונים מדויקים על המחקר אמר פרופ' פורטנוב: "עוד לא סיימנו את הדוח, אני מעדיף לא לתת מספרים כי הם עוד לא מדויקים, זה לא שאני רוצה להסתיר".

    "לא מצאנו שבחיפה יש עודף תחלואה חוץ מבסרטן שהיה עודף קל. באזור מפרץ חיפה ראינו שישנם מספר מוקדי תחלואה עם ריכוז חולי סרטן גבוה מהממוצע. אנחנו לא יודעים אם מוקדים דומים נמצאים באזורים אחרים בארץ. אנחנו כן משווים אבל לא עושים אותו ניתוח פרטני שאנחנו עושים בחיפה בשאר הארץ", אמר.

    שר הבריאות יעקב ליצמן אמר "לא כל אדם שמוציא מחקר מפרסמים אותו. המשרדים להגנת הסביבה והבריאות צריכים לבדוק אותו. המחקר הודלף, במקום לצאת בחודש מרץ הוא יצא בסוף חודש ינואר, צריך לבדוק מי הדליף".

    ליצמן הוסיף: "כל אחד גלגל את האחריות, אני לא מפחד, יש לי חסינות. אני לא אסתיר שום מידע ולא אהסס לעשות שום דבר כדי לסגור אם צריך לסגור משהו".

    "כל מה שהמחקר עשה זה חומר גלם שעוד לא נגמר. אני מכבד את המחקר אך צריך להמשיך לבדוק אותו. אני לא מטאטא שום דבר מתחת לשטיח, אני רוצה להגיד את כל האמת ולא מפחד להגיד את האמת. אנחנו נגיד את כל הנתונים האמיתיים ולא את חומרי הגלם".



    0 תגובות